Nya dagistider

Nu har Ralfs dagistider ändrats. Han slutar kl 11.00 på onsdagar och i dag var första dagen för det. Så jag har hämtat honom, lagat lunch och sen sövt honom medan jag ammade Nora och sjöng godnattsånger med lampan tänd. Det gick över förväntan. Min lilla busunge som brukar vilja ha kolsvart i rummet och behöva totalt fokus och lugn nöjde sig med att bara få ligga i lillasysters säng. Jag fick lugna ner honom lite men sen sjöng jag för honom tills han somnade och gick sedan ut. Då tittade jag på klockan 12.10 och upptäckte att det bara hade tagit 10 minuter allt som allt.

Jag väntade mig att det skulle ta mycket längre tid, men jag var berädd att ge det tid för att komma in i en skön rytm. Jag orkar inte hålla på att bängla i mörkret så jag tänkte att "nu är det dags att han lär sig somna i ljuset".

Jag hoppas att det fortsätter gå så här smidigt :) Smärtfritt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

ibland går det så jäkla smidigt när man har bestämt sig :) Big ups till dig Liv!

2012-05-02 @ 15:57:45
Postat av: Liv

Ja det är härligt :)

2012-05-03 @ 11:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0