Plättar vs. pannkakor

I dag åt vi plättar till efterrätt. Ja, jag är ju sån. Uppvuxen på nyttig mat. Vi fick mammas hemgjoprde saft på typ.. rabarber, när vi så väl fick saft, som dessutom var osötad och vattnig!
Ingen av oss barn gillade den, och förmodligen ingen annan heller. Men mamma är bra på många andra saker. Att göra god saft är väl helt enkelt inte det hon brinner starkast för.
 
Hur som helst. Plättar till efterrätt var det.. Jo, och eftersom jag är uppvuxen väldigt nyttigt så har jag stora problem med att ens tänka tanken på att vi enbart skulle käka plättar till middag. Det går liksom inte. Och ja jag vet, man kan göra nyttiga plättar med annat mjöl och rivna morötter i och kezo + färska bär fyllning. Men då är det inte samma sak. Punkt slut.
 
Vi åt onyttiga (fast med min hemmakokade nyttiga sylt till :)) till efterrätt.
Och varje gång jag äter plättar så börjar jag tänka på: Plättar vs. pannkakor. Vad är vad?
Själv brukar jag säga både och till det man steker på spis, MEN nu har jag kommit på att det finns en viktig skillnad (för mig alltså), och det är att plättar är tunna oavsett storlek och pannkakor är tjocka oavsett om de steks på spis eller i ugn.
 
Egentligen bryr jag mig kanske inte så där supermycket. Men ändå.
Vad säger ni om plättar och pannkakor?
 
Nu ska vi kolla x-faktor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0