Tre år som mor

Jag har varit mamma i tre år. Sjukt va?
 
Igår fyllde min största valp 3 år. Och jag minns den här tiden som var för exakt tre år sedan som om det vore igår. Det var tungt. Ralf var inskriven på 56an medan jag var inskriven på bb och mycket var emot. Jag fick kämpa för allt bland annat för att få amma min son. Tillslut fick jag kalla in på hans läkare när barnmorskorna var omöjliga. Det är lätt att bli överkörd som nybliven förälder, man vill ju göra allt rätt och litar på att sjukhuspersonal ska hjälpa en göra rätt. Men ibland behöver man lita på sig själv också.
Det slutade ju hur som helst bra.
 
Nu är han alltså tre. Herre gud vad tiden går fort.
 
 
Och vist har det hänt mycket med mig med. Han och hans syster är fantastiska. Jag är tacksam för den berikande gåvan, som det är, att få vara deras mor.
 
(även om jag (vi) ska ha barnvakt i morgon och festa lös)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0